Norce en svensk e-handelslösning i världsklass!

Webbredaktör
Av: Webbredaktör
Senaste uppdaterat:

Norce är en sammanslagning av Storm Commerce och Jetshop. Tjänsten är helt SaaS-baserad och är en av de största och mest kompletta e-handelslösningar som finns på den nordiska marknaden idag. Norce erbjuder inte enbart användare det bästa från två världar med teknik från Jetshop och Storm Commerce. Norce är mer än så och har idag utvecklats till en premiumtjänst som stödjer allt från B2B till Omnikanal och hanterandet av centraliserad produktinformation.

Norce tjänster används idag av flera välrenommerade företag inom svensk e-handel. Hit hör exempelvis Lagerhaus, Adlibris, Swedish Match, Cervera m.fl.

Norce är inte enbart en av de mest flexibla e-handelslösningar som finns idag på marknaden. Norce är dessutom särdeles bra anpassat för att ge svenska e-handelsföretag rätt förutsättningar till skalbarhet och tillväxt.

Pris från:
Prismodell:
Modulbaserad Abonnemang Licens Offertbaserad
Kan testast gratis:
Lämpar sig för B2B/B2C:
B2B B2C B2X
Lämpar sig för typ av företag:
S M L
Erbjuder egen appmarknad:
Erbjuder kundtjänst:
Software & Systemlösning:
SaaS Open Source

Vad skiljer Norce från övriga system på marknaden?

Norce plattform och tjänster passar användare som söker en skalbar lösning som på ett centralt vis kan hantera mer än enbart exempelvis e-handelstransaktioner, ordrar och lagersaldon. Norce ger användare ett stort utbud av mervärden som få e-handelsplattformar på marknaden kan matcha.

Så fungerar Norce
  • PIM (Product Information Management) kan vara en flaskhals för e-handelsföretag som söker tillväxt. Ett modernt system för PIM är en förutsättning för att på ett effektivt sätt kunna hantera produktinformation, bilder, videos, text i olika kanaler. Med Norce PIM kan användare hantera information på ett centralt vis som i sin tur underlättar kommunikation och försäljning via olika kanaler och marknader.
  • Omnikanal. Norce erbjuder en relativt unik tjänst för Omnikanal. Givetvis hanteras och synkroniseras data centralt mellan olika system men med Norce kan användare exempelvis låta kunder beställa online och hämta ut i butik. Norce erbjuder även terminaler som kan användas i fysiska butiker. Dessa terminaler kan användas för att låta kunder på egen hand beställa produkter, i händelse då en produkt exempelvis är slut i butikens lager där kunden vid tillfället befinner sig. Norce har även ett smart stöd för att visa lagersaldon för olika butiker på produktsidor i webbutiken.
  • Dynamisk prissättning. För att på sikt lyckas med e-handel gäller det att ligga steget före konkurrenterna. Norce erbjuder ett modernt verktyg och stöd för att analysera konkurrenternas prissättning för jämförbara produkter. Verktyget gör det möjligt att på ett effektivt sätt vidta åtgärder för att upprätthålla en konsisten prisstrategi.